måndag 31 augusti 2015

Sensommarmiddag

Hej!

Sista dagen i augusti och jag har min lediga måndag.
En soptippsvända, lite tvätt, bokföring och en mc-tur har jag hunnit med idag.
 Jag har då inga problem att få dagen att gå, skulle lätt kunna vara hemma jämt!

I lördags hade vi goda vänner på middag och jag laddade upp med nya ljus...
 



 ...som jag sen dukade med på verandan. 
Extra mysigt blev det sen när det blev mörkt ute.



Vi fick fina rosor av våra gäster!



Dessa flaskor kom till användning på middagsbordet.
De kommer från Idé-A som är butiken som finns i samma lokal som salongen jag jobbar på.



 Bra att kunna använda kranvatten istället för att släpa hem stora flaskor med köpt vatten
 när vi nu har så bra och gott vatten här i vår egen brunn.


Det blev en trevlig lördagskväll med god mat, skratt, sång
 och till och med en liten svängom på verandan.
Den fick avsluta augusti och nu är det redan september imorgon.
Hej vad det går undan!

Ha en trevlig vecka!
Kramelikram / Ann

20 kommentarer:

  1. Så skönt och vara ledig på en måndag, idag
    var det riktigt segt och åka iväg. Så fint du hade dukat
    för gästerna, vilken rolig kväll. Och vad heter du på
    ig, har försökt klura ut vem som är du....
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledig måndag är toppen! Jag heter "annelinelisabeth" på Instagram. Tänker köpa en bättre mobil med bättre kamera och bli lite mer aktiv på Instagram så småningom. Ett bra, snabbt och kul sätt att visa sina bilder. Du har jättefina bilder där!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Sounds like you had a wonderful time. But, then again, time with friends is always time well spent:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Good friends is one of the most important things, isn't it? :-))
      Ann

      Radera
  3. Vad mysigt det ser ut på verandan hade inte alls tackat nej till den middagen. Vi har ätit både bra och mindre bra här men så är det när man chansar. Ja nog är det onödigt att köpa hem vatten på flaska när man har hemma .
    Det gör inte vi heller. Bättre att satsa på kul flaskor då att ha egna vattnet i.
    Ha det så gott i veckan på jobbet
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi åt sååå god mat! Grillad älgfilé med rostad potatis och kantarellsås. Hallondessert med mascarpone och lime till efterrätt. Mums!
      Kram, Ann

      Radera
  4. Låter som en skön och mysig kväll där på verandan...ja nu är det dags att bunkra med ljus inför den kommande mörka årstiden! Flaskorna gillade jag...
    Ha en skön vecka!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, snart dags för mitt stora ljusinköp på IKEA som jag alltid gör på höstkanten.
      Sen kan det få bli hur mörkt det vill!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Jag älskar ditt vackra nästan kvadratiska bord, så generöst i storlek! Säkert får ni plats med åtta stolar utan iläggsskiva? Fint med ljusbrickan, nu är det dags att se över ljusförrådet, idag fick jag tända kökslampan för första gången till frukost! Även om jag älskar ljuset så välkomnar jag när mörkret smyger sig på. Tack och lov för våra årstider!

    Förstår att ni hade det mysigt!

    Ha en fin första septemberdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett stort slagbord med två klaffar och vi får plats 10 personer runt det. Det stod i ett uthus här på gården och när vi byggde verandan förra året så fick bordet en perfekt plats där.
      Visst blir det mörkare, men jag tycker det är mysigt jag med.
      Ha en skön dag trots lite ruggigt väder!
      Kram, Ann

      Radera
  6. Gomorron
    Nu har jag koll, så roligt och ses där
    också.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Ska bli en bättre Instagrammare snart, jag lovar! ;-)
      Kramar, Ann

      Radera
  7. Så roligt att du också är på instagram. Trevliga sociala medier både bloggen och instagram. :-)
    Härligt med en ledig måndag. Jag har allt mer börjat längta efter att ha någon dag i veckan ledigt. Eller rättare sagt en dag i veckan att kunna få utlopp för kreativitet och idéer. Fin kväll till dig!/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft en ledig dag per vecka sedan jag började jobba efter mammaledigheten för 18 år sedan. Det är guld värt och just måndag passar mig utmärkt. Inte så mycket måsten inför helgen som en ledig fredag kan bli och man får ändå långhelg varje vecka. Toppen! Då hinner och orkar man göra det lilla extra som man tycker är roligt också.
      Tveka inte att gå ned lite i arbetstid, det är det värt!
      Kramar, Ann

      Radera
  8. Helt underbar blogg har du :) Hoppas du får en fin dag // Ramona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det är så roligt att höra att du gillar bloggen.
      Välkommen fler gånger!
      Kram, Ann

      Radera
  9. Så trevligt ni hade ;)).....och du verkar ha ett mysigt hem också...ser fint ut ;)
    Önskar dej en trevlig helg!!
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Detsamma till dig, hoppas att ni hade en trevlig semester!
      Kram, Ann

      Radera
  10. Ledig måndag låter underbart!
    Fina flaskor till vattnet!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ledig måndag ÄR underbart! Värt det alla gånger om.
      Trevlig helg till dig!
      Kram, Ann

      Radera