söndag 15 april 2018

Spetsigt värre

Nu har det gått alldeles för lång tid sedan jag gjorde ett inlägg, 
men varken tid eller lust har infunnit sig.
För mycket annat som ska göras och då blir bloggen mest till besvär 
och så vill jag inte att det ska kännas när jag bloggar.
Det ska ju kännas roligt att skriva ett inlägg!

Hos mig är det full fart med det mesta.
Våren är en stressig tid tycker jag, 
det ska ju städas både ute och inne och njutas av soliga dagar,
jobbet tar mycket tid, trädäcket ska oljas, trädgården behöver lite fixning.
Ja, listan är lång på måsten!

Fönstren är i alla fall putsade och spetsgardinerna är uppe.


Hm, nu ser jag att den röda mattan snart ska bytas ut mot min sommarmatta 
och kanske det är dags att ta ner pinnstjärnan?


I år blev det spets i nästan alla fönster.
Fint och somrigt och strykfritt, perfekt när livet är lite stressigt!
Lite rosa inslag i salen på kuddar och plädar och vips så är det vårfint.


Mycket snö kvar ute, 
men solen är stark och het så ett myggfönster får vara solskydd 
framför de stackars växterna som står i söderfönster.


Orkidén blommar vidare och är så fin dag ut och dag in trots liten omvårdnad.
Sådana blommor gillas!


Några körsbärskvistar på gång att slå ut i hallen. 
Gummistövlarna är välanvända nu, det är lerigt överallt på gården.


Bambi är hungrig och kommer varje dag för att äta solrosfrön under fågelstugan.
Rådjuren har haft en tuff vinter och äter det de kommer över.
Inte läge att köpa penséer än, då blir de rådjursmat direkt...


Nu ska jag börja packa lite för om några dagar åker vi till Kreta
och får förhoppningsvis lite sol.
En rivstart på sommaren brukar jag kalla vår årliga vårresa.
När vi kommer hem hoppas jag att all snö är borta 
och att alla vägar är sopade 
för då är det dags att börja åka hoj!

😎    😎    😎    😎    😎

Ha det gott!

Kramar / Ann

7 kommentarer:

  1. Ja nu tinar det som bara den !!...vi har varit på landet i helgen och där är det mycket snö kvar, men det tinar hela tiden nu...och här hemma börjar tulpanerna att titta fram !! Det går nog fort när det väl sätter fart !...så fint du gjort hemma hos dig. Jag känner att jag tar det coolt i år...ingen nämnvärd städning och vår/sommar blommorna köper jag när jag känner för det. Blir nog sommarblommor på än gång...våren är ju en månad försenad säger de ;)...så roligt att åka till Kreta. Vi tänkte åka till Cypern i maj/jun, men vi gör nog en resa genom Sverige i stället. Ner till Stockholm och Göteborg och Bohuslän där vi har släkt. Nära Lysekil ;)). Sen till hösten åker vi till Medelhavet...så är det tänkt, men saker kan ju ändras ;)).....ha en fin semester !
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Ja, det är alltid mycket att pyssla med den här tiden. Så sommarfint du har det, med spetsgardiner och allt! Jag förstår ju att ni har ganska mycket snö kvar ännu. Här har allt äntligen försvunnit! Så skönt att det äntligen börjar bli vår. Visst är det massor att göra i trädgården nu, och allt är ju försenat, så det blir mycket på en gång.
    Nej, bloggar gör man ju när/om man har lust! Inte känna någon press!
    Härligt med tacksamma krukväxter, som sköter sej själva och inte kräver något särskilt. Åh, vilka vackra orkidéer du har!
    Det låter ju underbart med solresa! Det behövs verkligen när våren är så sen!
    Ha en jättefin start på veckan imorron!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Åh så fint hos dig och vilken sötnos du har utanför fönstret! Kreta, himmel så härligt :) Du får visa bilder sen...några år sen jag var där nu men älskar ön och maten!!
    Glad kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Förstår dig precis. Jag har inte varit så aktiv på bloggen heller och det beror på samma sak som för dig. Jag tycker också det är roligt men det får inte bli krav eller måsten. Så vackert det är med dina spetsgardiner. Det andas verkligen svensk sommar. Du har det så vackert och ombonat.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  5. Ååh, så fint och somrigt det blev! Hoppas ni hade det bra på Kreta, vilken stad var ni till? :-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  6. Hej igen !
    Ville bara tala om att jag nu tar en längre bloggpaus !! Känns lite vemodigt efter alla dessa år, men om du vill läsa lite mer så kika in !!
    Trevlig sommar om vi inte syns på bloggen din den närmaste tiden!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vill bara kika in och önska dig en fin sommar, hoppas du har det bra, och att lusten till bloggandet återkommer - till hösten kanske...?

    Kram Gunilla

    SvaraRadera