måndag 10 augusti 2015

Flygplan och fjäderfän

Hej!

Tack för era svar på min fundering om aviseringar på svarskommentarer!
Det verkar inte komma sådana men jag fortsätter att svara
 så får den som vill gå in igen och läsa.

Under helgen som gick så var vi med goda vänner på Flygfesten i Dala-Järna.
Det är massor av flyguppvisningar i två dagar.
Flygplan visas upp och gör flygkonster.
T ex Spitfire, Herkulesplan, Viggen, JAS 39 Gripen.
Häftigt att se och samtidigt en folkfest.
Hade inte min bra kamera med mig 
 så jag lånade två bilder på nätet.


Ser så lätt ut men är så svårt att flyga så...
  
 


Gamla och nya flygplan om vartannat.

 Bildresultat för Flygfesten


Det var en kul helg och vi hann också med ett besök på Café i Fårhus
 som också finns i Dala-Järna.
Där sitter man inne i fårhuset och fikar med får och höns precis i närheten.
Lite speciellt och väldigt annorlunda cafémiljö.
Här är min vän Helena fotograf.
Tack för bilderna du tog snälla du!



Fåren var söta.



Många goda saker att mumsa på fanns det i caféet.

 

Tuppen var av modell större och ståtlig som bara tuppar kan.
Stilig värre!


De här damerna tvekar lite innan de ska hoppa ut.
1,2,3, på det fjärde ska det ske!


Kul utflykt som fick avsluta min semester (som ju blev sjukskrivning, men ändå)!
Imorgon är det jobb igen och jag håller tummar och tår
 att min fot ska hålla att stå på hela dagen.
Bara att bita ihop!

Ha en fin vecka!
Kramar / Ann


14 kommentarer:

  1. Flygplan och höns, hihi...jo jag tackar jag ;)).....tänk att vi hade höns och tupp i stan för några år sedan...vi hade dom nog i fem år....men nu är det en loppis i hönshuset, hihi....
    Ha en fin dag !
    Kramar bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland känner jag mig sugen på att ha några höns som pickar lite här på gården. Det ser så trevligt ut men de ska ju också skötas och vi har en väldigt närgången räv här så det blir nog inga höns här.
      Kram, Ann

      Radera
  2. Då vet jag en som är trött och har ont i
    foten idag, blir lite skillnad på och vara hemma
    och på jobbet. Vila i högläge.
    Så rolig utflykt ni gjorde, otroligt att dom kan
    flyga i såna formationer.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för råd! Jag provar och känner efter så får vi se hur det går.
      Kram, Ann

      Radera
  3. Vilket kul ställe att fika på. Hönorna är för söta. Ja det hoppas jag med för inte är det kul att vara sjukskriven.
    Ta det lugnt och ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nu vill jag igång! Har väl inga planer på att spela tennis eller rida kanske men jag vill ju kunna gå i vanliga skor snart. En konstig sommar blev det....
      Kramar, Ann

      Radera
  4. Härliga bilder! Ser ut som en alldeles härlig dag...med både tupp och plan!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en trevlig utflykt med lite annorlunda upplevelser!
      Nu är det jobb som väntar!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Flygfesten har jag aldrig varit till men i Fårhus har jag fikat förra sommaren, mysigt koncept! Speciellt bra för barnen med alla djuren nära inpå. Då fanns det kattungar också!

    Hoppas din fot håller nu när du ska jobba hela dagarna.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga kattungar såg jag tyvärr men det hade ju varit extra trevligt. Det vet ju du som har Maja att kattungar är det sötaste som finns! Är lite sugen på en katt till men vet inte riktigt om Tarzan blir så glad då...
      Kramar, Ann

      Radera
  6. Flygande ting av olika karaktär ;-) Hårda och mjuka! :-) Visst är det fascinerande när de kan flyga med sån precision och så nära varandra. Jag blir alltid så imponerad av hur de kan hantera dessa maskiner i luften. Fin tisdag till dig!/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser så härligt och lätt ut när flygplanen virvlar runt i luften. Tänk att det överhuvudtaget går att flyga!
      Trevlig helg till dig! Kram, Ann

      Radera
  7. Det var ett annorlunda ställe att fika på! Så söta hönorna såg ut där de stod alla tre i öppningen!
    Ang. din fråga om svaren så får inte heller jag något meddelande om att du skrivit. Hos mig på blogg.se kan jag ibland se att det skickas ett meddelande om att jag svarat. Men det är bara om den som kommenterart lämnat sin mejladress.

    Brödet, tack för receptet! Det är sparat och i helgen ska det bakas havrefrallor! :-)

    Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Läste om att det skulle vara flyguppvisning, det är något som fascinerar mig också. En gång i tiden var jag mycket uppe i luften då mitt X hade certifikat. Otroligt att de kan flyga sådär och vara så nära varandra! Lite scary ändå, jag bodde på Långholmen när den otäcka olyckan med jas gripens flyguppvisning inträffade för 20 år sedan. Om jag inte minns fel var det under vattenfestivalen för det var mycket folk ute.
    Men vilket mysigt café, och jag som älskar både kaffe och får!

    Hoppas verkligen att din fot klarade av veckans arbete!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera