torsdag 27 augusti 2015

Allt växer

Hej!

Oj, vad naturen satte fart nu när värmen kom!
 Det växer ju så det knakar trots att september snart är här.

Mina pelargoner blommar som aldrig förr och
kanske blir det som förra året då jag hade fina pelargoner på verandan till första advent? 



Även mina porslinsblommor som står i söderfönster har fått växtfnatt.
Jag trodde inte att de skulle trivas i stekande sol men där hade jag fel.
Den här har börjat klättra på rullgardinstofsen.
Man kan nästan se hur det växer!



Råbocken som går här på gården har blivit stor den också.
Det är så trevligt med alla djur som trivs här hos oss och ofta kommer de riktigt nära.


Nu är det hög tid att åka till jobbet för mig.
Ha en skön torsdag, snart är det fredag!

Tjingeling! / Ann

18 kommentarer:

  1. Halloj!
    Känns som all växtlighet har älskat den här sommaren hihi, allt
    hos oss känns väldigt vilt & yvig i våran trädgård just nu!! Råbocken
    är fin på bild men i trädgården gillar jag den inte när dom mumsar på träd,
    blommor osv. Snygg den var radion :O)
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi så mycket vilda djur runt knuten så vi har gett upp med att få ha trädgården ifred. De mumsar och äter lite av varje men det gör inte mig så mycket. De är fina och trevliga när de kommer ända fram till huset. Tur att min trädgård är lite vildvuxen så några gnagmärken här och där märks inte så mycket. ;-))
      Trevlig helg!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Ja det växer bra iår, och speciellt nu på
    sensommaren. Gräset kunde växa lite
    saktare :)
    Ha det gott och kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer! Gräset är ju helt galet, hjälp vad det växer. Vi är sugna på en robot till nästa år. Det skulle verkligen spara tid!
      Trevlig helg!
      Kram, Ann

      Radera
  3. Det är då tur att det blev lite fin sommar i år med det såg illa ut.Så fin pelargon du har. Den där bocken gillas inte av oss på kolonin. den gör så mycket onytta här. Idag regnar det som bara den blev alldeles blöt når jag åkte hem Packar för fullt det bär av i morgon
    Ha det så gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att ni vill slippa gnagmärken hos er på kolonin som gör så fint i trädgården. Hos oss spelar det mindre roll eftersom trädgården är lite hur som helst.
      Ha en trevlig resa nu!
      Kramar, Ann

      Radera
  4. Vilken söt Bambi! Och hos dig verkar den välkommen, det är väl annars många som störs av rådjur som äter upp än den ena och än det andra. Här i stan är vi förskonade än så länge...
    Och vackra pelargoner!

    Trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefin! Det är svårt att inte tycka om rådjuren eftersom här på landet hör det liksom till med djuren inpå knuten.
      Kramar, Ann

      Radera
  5. Ljuvliga pelargoner! De värmeälskande växterna har verkligen fått en skjuss de senaste veckorna. Visst är det trevlig med djur in på knutarna, men rådjuren gillas inte i trädgården. De äter det mesta till och med taggiga rosor fast det finns mängder av mat i naturen. Vissa djur passar helt enkelt bäst i skogen.
    Önskar trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, rådjur ska vara i skogen och nu bor ju vi i skogen så vi får dem liksom på köpet...
      Jag tycker om dem fast de äter lite här och där!
      Kramar, Ann

      Radera
  6. Åh, så fina dina pelargoner är. I år har inte mina velat växa till sig särskilt bra. Skyllde på sommaren, men läste nu en tidningsartikel att årets sommar har varit en normal svenska sommar i mätningar man haft i många många år. Det är visst somrarna innan som varit onormala. Så nu kan jag inte skylla på vädret längre... Fin helg till dig!/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har nog varit ganska normalt i år ändå. Kanske är vi bortskämda efter förra sommaren som ju slog alla rekord. Augusti har ju varit riktigt fin i alla fall!
      Kramar, Ann

      Radera
  7. Underbara pelargoner du har och naturen har du då runt husknuten! Härliga bilder...
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är kul när de vill blomma som de gör nu. Har väntat hela sommaren på att pelargonerna ska komma igång och nu är det verkligen fart på dem!
      Kramar, Ann

      Radera
  8. Håller med! Både inne och ute växer det så det knakar!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, också gräsmattan dessvärre... Börjar bli lite trött på gräsklippning nu även om min man skött det mesta av det i år. Gräset verkar aldrig sluta växa känns det som!
      Kramar, Ann

      Radera
  9. Även här växer det mera nu än tidigare i sommar! Jag älskar alla blommor som kommer den här årstiden! Ringblommor höstaster, höstflox.....De lyser upp bland allt annat som vissnar ner nu!
    Men som du säger så blommar det än av sånt borde blommat tidigare i sommar! Vår pelargonia därute har massor av blommor!

    Din radio i tidigare inlägg är jättefin! Bra köp! :-)
    Ha en fin kommande vecka!
    Kram ♥
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så nöjd med radion trots att den var i dyraste laget. Den har alla finesser som man behöver och ändå passar den in här i den lantliga och gammaldags stilen vi har.
      Kramar, Ann

      Radera