lördag 22 augusti 2015

Roberts Radio

Jag har länge önskat mig en köksradio men inte vilken som helst.
Jag ville ha en i retrostil men med moderna finesser och jag hittade den till slut.
Roberts radio heter den och har tillverkats sedan 30-talet.

Bra ljud och perfekt att lyssna på FM-radio, streama musik trådlöst från iPhonen
 eller lyssna på internetradio.




Robert passar så bra i vårt lantliga kök och tar liten plats.
Snygg är den också, eller vad tycker ni?



 Måste också få bjuda på några bilder från en tidig morgon i veckan.
Det var dimma och solen hade just gått upp.
Som en sagovärld....



...och jag var uppe tidigt och fotade genom fönstren på övervåningen.



 Lite höstkänsla trots att vi ju haft riktiga sommardagar nu sista veckan.
Det är bara de vita foderbalarna på åkern som ger någon slags verklighet till sagokänslan.
 

 Jag gillar hösten så mig gör det inget att den börjar visa sig
 även om jag förstås njuter av solen på dagarna så länge det går.

Ha en trevlig helg!

Kramar / Ann

20 kommentarer:

  1. Passar som handsken i ditt kök! Har haft sug efter en sån själv men jag har en diskret liten skrutt som får duga ett tag till. Naturen är en ständig källa till glädje. Som du, så gillar jag hösten och diset på tidiga morgnar den här tiden är så vackert! Dina bilder är magiska!

    Ha en fin kväll och en skön söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så nöjd över Robert! Jag tvekade länge eftersom jag tyckte att den var lite för dyr men nu ångrar jag mig inte. Den fick bli lite tröst efter min olycka med foten och mycket stillasittande då jag började lyssna på radio mer än vanligt.
      Ha det gott i veckan!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Ja men så bra för dig som lyssnar på radio. Jag är mycket dålig på det. Söt hylla du har ovanför. Visst är det skönt att vi fått sommar äntligen och det kan ju kryddas med lite vackra Sensommarvyer med.
    Ha det gott i solen det har jag
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hyllan är jättegammal och har suttit i det hörnet jämt. Den hör liksom till köksinredningen så jag kan aldrig flytta den. Jag älskar den helt enkelt!
      Ha en fin vecka!
      Kram, Ann

      Radera
  3. Här hade vi dis från havet igår.....kyliga kvällar men varma dagar...men nu är det snart slut på det och hösten kommer till veckan...men inte för oss, hihi...för vi åker till Side ;))...........nä nu ska vi flytta hem idag...så jag får sätta fart !
    Cool radio ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härliga Side! Där har vi varit två gånger och trivts så bra. Hoppas ni får en härlig resa!
      Kramar, Ann

      Radera
  4. Så snygg Robert är! Passar perfekt i ditt kök.
    Jag älskar att vara ute och fotografera när det är dimma. Naturen får en så spännande trolskhet över sig. Jag stannade till ett tag och tittade extra på bilden med solen. Det fotot är magiskt. /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen lite magi över det hela när vi har så här dimmiga morgnar. Jättevackert tycker jag!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Så fina bilder, och nog både syns och känns det
    att hösten är på väg. Och det var en fin radio,
    diskret men ändå med attityd.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det höst i luften! Inte mig emot, jag tycker om hösten. Klar luft, sol och inte så många måsten. Härliga tid!
      Kram, Ann

      Radera
  6. Riktigt fin radio, en sån skulle passa här också tror jag minsann! ;) Har en som är alldeles för modern för mitt lantkök egentligen...
    VIlka underbara bilder! Åh, jag ser också fram emot hösten nu faktiskt! Svalare luft, tack!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den fin, Robert? Finns i massor av färger också men jag gillar min cremefärgade.
      Svalare luft på väg till imorgon, håll ut....
      Kram, Ann

      Radera
  7. Den radion är så snygg! Gillar retrostilen på den...
    Åhh vilka sagolika bilder! Ja jag gillar hösten, verkligen, det är en skön tid (kanske inte november då men men...)
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma med mig, älskar hösten fast kanske inte just november så värst mycket. Lite i tristaste laget, men sen när advent kommer så är det mysigt igen.
      Kram, Ann

      Radera
  8. Magiska bilder! Vill också ha en sån retroradio, superläcker!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag är då så nöjd över min Robert! ;-)
      Kram, Ann

      Radera
  9. Det var en tuff liten radio! Jag lyssnar ofta på radion men skulle absolut plocka bort den innan någon bild tas från köket, då kan du gissa!
    Så duktig du är att fota, härliga bilder hemifrån dig! Hösten har jag inte heller något emot, men mörkret som smyger sig på känns sådär.
    Helgen är över så jag får önska dig en fin start på veckan!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den! Tuff, söt och funktionell på samma gång!
      Tack för berömmet om bilderna, jag lär mig väl lite hela tiden så det blir väl bättre och bättre hoppas jag.
      Ha en fin vecka du också!
      Kram, Ann

      Radera