fredag 12 januari 2018

Ledig fredag

Ledig fredag idag och som alltid är ju det så skönt med en ledig vardag i veckan.
Vardagslyx när den är som bäst!
Vi har en fantastiskt fin vinter i år,
naturen är magisk och hela världen är vit här hos mig just nu.
Idag hann jag med en promenad i allt det vita medan det fortfarande var ljust.
Också vardagslyx!

Julen är nu bortstökad och lite tomt blev det allt, men skönt också förstås.
Lite vinter får det ändå fortfarande vara här inne....
Renskinnet som jag köpte i Vilhelmina under nyårshelgen
 är varmt och mysigt att vila middag på.


Det är berett för att ha inomhus så det är så fint och jag är jättenöjd med det.
Jag har länge önskat mig ett renskinn 
och nu köpte jag ett till mig själv i födelsedagspresent.😊


I lördags hade vi våra hojkompisar här på både lunch och middag.
Vi började med sopplunch och då såg dukningen ut så här.


Vi planerade vår resa som vi ska göra på motorcyklarna i maj.
Vi ska till Polen på HD-träff!
Det blir ett äventyr för mig som inte kört så långt förut.


Nejlikor har blivit en ny favoritblomma för mig.
En del tycker kanske att det är begravningsblommor men det gör inte jag.
De står sig hur länge som helst och är skira och vackra.
Vasen är ny, jag gillar den runda formen på den.


Nu är det dags att elda lite i kakelugnarna och vedspisen igen.
Det blir många vedkorgar att bära de här kalla vinterdagarna,
men det gör inget för det är så mysigt att elda!

Trevlig helg alla fina bloggvänner!

Kramar / Ann

28 kommentarer:

  1. Håller med. Vi har visserligen bara lite fjun av vitt på marken, som kommit idag, men är det vinter så är det. Förstår inte att inte folk njuter av den tid som är utan ständigt längtar till nåt annat, haha.
    Så fint skinn. Hade jag gärna haft också, men jag lär nog aldrig komma till Vilhelmina. Är lite väl långt härifrån.
    Älskar nejlikor och har gjort hela mitt liv. När jag var liten och fick en egen jordplätt av far så var det nejlikor jag satte först. Det är en härlig, långtblommande växt. Den vasen var så himla fin. Får man fråga var du köpt den?
    Hoppas du får en riktigt fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elzie! Kul att du tittade in här hos mig! Vasen är köpt på Åhléns nyligen så den borde finnas än. Jag har sett liknande men mindre på Rusta också. Hoppas att du hittar en du med!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Så härligt när det är riktig vinter! Inte mycket som slår det. Ditt renskinn är ju helt underbart och så fint det passar i sin soffa!
    Vilken supersnygg dukning och nejlikor är verkligen jättevackra!
    Så spännande med er resa till Polen! Måste vara kul med såna kompisar och det ni har gemensamt!
    Julen åker väck här också - det lilla som finns!
    Nu går vi mot vårtiderna!
    Ha en härlig helg!
    Kramar
    LIsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord fina Lisa!
      Kram, Ann

      Radera
  3. Härligt renskinn! Jag vill ha ett renskinn att ha ute i skogen vid vår grillplats, blir nog ett köp snart.
    Fin dukning du gjort och nejlikor gillar jag också ... men har inte alltid gjort det.
    Spännande att åka till Polen på hoj, det finns mycket att se där.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Renskinn för utebruk har vi också, det är varmt och skönt att sitta på i snön!
      Kram, Ann

      Radera
  4. Ni har det så mysigt hemma hos er Ann! Och renskinnet passade jättebra i soffan!
    Jag pratade nyss om det där att man anser att nejlikor är begravningsblommor. Det är ju så konstigt för idag är väl rosor mycket vanligare på en begravning! Vi har som oftast en ros i handen som vi lägger på kistan men aldrig pratar man om att rosor är begravningsblommor.
    Jag gillar både rosor och nejlikor. Och som du säger har ju nejlikor en fantastisk hållbarhet!
    Vilken spännande resa ni har framför er! Du får berätta sen! :-)
    Ha en riktigt mysig helg!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att jag ska berätta lite när vi kommit hem. Resan blir i maj så det är ju ett tag kvar än.
      Kram, Ann

      Radera
  5. Vilken mysig dukning du visar. Tänk att sitta där vid kakelugnen och äta god mat. Låter spännande med resan i sommar. Tufft! Jag gillar också nejlikor för att dom står så länge och är fina samt doftar gott. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Så kul med en resa till Polen med gänget! Planering är rolig och gör hela upplevelsen rikare. Men... kör försiktigt på din jungfrulångresa!
    Nejlikan hade jag pippi på för ett par år sen, glömt bort den, nu påminner du mig på dess fördelar. Efter den här första efterlängtade tulpantiden ska den finnas på mitt bord igen.
    Snygg dukning, ser så mysigt ut... soppluncher är så tacksamma att samlas runt.
    Vackert med renskinnet i soffan. Visste inte att de fanns beredda för innebruk. Tänk så mycket man lär sig av andra bloggare:)

    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man lär så länge man lever, eller hur? ;-)
      Kram, Ann

      Radera
  7. Så vackert med renskinn.Passar så bra på soffan med de fina kuddarna.
    Vacker dukning med fina nejlikor som ju står i en fin vas. Tänk vad denna blomma kan stå länge. Och fina färger finns det också.
    Och vilka resor du planerar.Det måste vara roligt.
    Och vinterväder med snö och ljusa dagar. Här i Småland lyser snön med sin frånvaro.Även solen finns långt bakom molnen. Det blir lite mörkt.Men man får mysa till det med ljus och blommor inne.

    Önskar dig en ny fin januarivecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännu mer snö nu och det är verkligen vinter hos mig i år. Härligt!
      Kram, Ann

      Radera
  8. Mysigt med renskinn! Oftast har man ju fårskinn...snygga kuddar där i soffan också!
    Nejlikor gillas, tacksamma och mycket blomma för pengarna.
    Önskar dig en skön helg nu!
    Kraaaam från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kuddarna är gamla och de hittade jag här i huset. Jag gillar dem mycket!
      Kram, Ann

      Radera
  9. Superfint dukat till sopplunchen, fin kombo med den linneduken och de tabletterna!

    Härligt att göra upp planer tillsammans det ger sån energi!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, reseplaner är alltid trevligt!
      Kram, Ann

      Radera
  10. Nejlikor är ju väldigt fina egentligen, varför har jag aldrig fått upp ögonen för dem förut? Kan vara att jag sen barnsben hört att det inte är nån rolig blomma, får skylla på det och så skall jag ge den en chans!
    Va mysigt det ser ut där vid bordet!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga kuddar i härliga färger. Ser väldigt inbjudande ut till bordet. Jag njuter av att ha mina torsdagar och fredagar lediga. Ibland blir jag lite stressad av att jag inte använder dem till att göra en massa saker. Sedan tänker jag att jag har alltid varit så aktiv så varför inte njuta av stunderna och ibland inte göra mer än dagen kräver...
    Ha en fin vecka!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att jag kunde vara ledig mer jag också. Det är så mycket jag vill hinna med!
      Kram, Ann

      Radera
  12. Fint med renskinn på vintern...även inomhus...men visst kan det vara nog med snö nu...håller med !...men såg att det är mer på väg. Ja vintrarna är lustiga nu för tiden...antingen är det inte mycket snö alls, eller så kommer det stup i ett !!...kul med Hd-träff...våra vänner är med i ett mc-gäng här i stan och brukar åka på utflykter och träffar på sommaren !!
    Ha en fin kommande vecka vännen !
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i år har vi fått vinter så det räcker. Men det är ju så här det ska vara på vintern tycker jag!
      Kram, Ann

      Radera
  13. Vad härligt att förbereda nåt kul till våren för det är då för trist nu. Januari måste nog vara den tråkigaste månaden på året. Grå och trist ute visst fick vi lite snö nu i veckan men den där blåsten den tar knäcken på mig. Köpte mig åxå ett renskinn i somras då vi var till Gällivare.Det är bara lite synd att så småningom så fäller det hur man än gör.
    Ha det nu så gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att mitt inte ska fälla alltför mycket. Tror att det klarar sig bättre när det är berett för inomhusbruk i alla fall.
      Kram, Ann

      Radera
  14. Heeej! :-) Äääntligen har jag tagit mig tid att sätta mig vid datorn, så jag kan kommentera lite! ;-) Jag läser ju dagligen via mobilen, men via den tar det evigheter att svara...

    Dina bilder från Skellefteå är verkligen helt magiska... ♥ Det har varit så fint nu här på hemmafronten också - tills det blev plusgrader... ;-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinterbilderna är från Vilhelmina och det var verkligen vackert när vi var där!
      Kram, Ann

      Radera