tisdag 30 januari 2018

Grått, grått, grått

En lite paus från bloggandet har det blivit för mig.
Det beror på en del händelser i vårt liv
som gjorde att bloggen inte kändes så viktig.
Nu är jag på banan igen och tänkte visa er mitt nygamla sovrum.

Jag har målat om alla möbler som varit shabby chic-vita
 och som verkligen såg trista och solkiga ut.
Det är åtta år sedan jag målade dem så de blev så fina med lite mer färg.
En fin grå nyans blev det och jag känner mig nöjd.


Ett nytt grått överkast och några nya kuddfodral behövdes för att passa det grå.


Överkastet är från Jysk och kuddarna från IKEA.


Spetsgardinerna hittade jag billigt på Rusta.
Ibland kan man verkligen fynda där!
Byrån var redan grå och stod i en klädkammare på vänt.
Nu fick den komma fram och den var nästan i samma färg 
som jag valde till de övriga möblerna så den behövde jag inte måla.


Spegeln och lilla bordet fick också lite färg.
Några vinterstjärnor är kvar på stegen,
men snart är ju våren här och då tar jag ner dem.
Kaminen eldar jag i när jag lägger mig 
och ligger sen och lyssnar på den sprakande brasan när jag somnar.
Så mysigt!


Jaha, det var min lilla förvandling av sovrummet!
Hoppas att ni har det bra och jag lovar att jag ska läsa ikapp på alla bloggar 
nu när jag är mer i form igen!

Var rädd om er!💚

Kramar / Ann

14 kommentarer:

  1. Jag ledsnar ibland på våra sängmöbler. Före detta i furu numer vitt chabby. Skulle vilja ha en kontinentalsäng och få bort den romantiska lantstilen. Fast kanske jag bara kan måla om som du. Eller köpa/göra en ny sänggavel. Vad fint det blev. Hoppas allt är bra med dig. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite färg gör susen på gamla möbler!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Det låter inte bra hoppas allt ordnat till sig nu när våren kommer och man vill vara pigg. Så fint det blev i sovrummet. Det där med vitt har nog aldrig varit min grej jag har försökt men så blir det omgjort. Har några möbler kvar i vitt som jag tycker gör sig bra. I stugan blir det inte mycket vitt. Även jag har fastnat för grått men i andra nyanser än dina. Det finns ju så många olika nyanser kalla och varma om vartannat.
    Nu är det bara en dag kvar sen är det 45 dagar på kolonin som gäller (hoppas jag) Vill ju bli klar. Det kliar i fingrarna för att börja måla och tapetsera.
    Ha det nu gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nu det roligaste börjar, när du får göra fint inne på kolonin! Lycka till
      Kram, Ann

      Radera
  3. Visst är det skönt att inte bara ha allting vitt! Ert sovrum är så himla fint och det måste vara underbart att ha en brasa att mysa oh koppla av vid innan sömnen kommer, så rogivande.
    Ha det riktigt bra!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi trivs sååå bra! Jag längtar alltid hem när jag är borta....
      Kram, Ann

      Radera
  4. Så fint sovrummet blev, att måla är roligt och det är svårt att sluta när man väl börjat. Jag blir sugen att måla jag också, har en hel del shabby här!

    Tänk att kunna tända en brasa innan man lägger sig!

    Ha det gott och sköt om dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite målning och vips känns allt gammalt nytt och fint igen!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Mysigt med sovrum med snedtak...vi har också det på torpet. Och det gillar jag, men skulle också vilja tapetsera om där nu i ljusare färger. Vi får se hur det blir i sommar ;)). Roligt att förnya lite och det blev bra hos er. Jag har lika gardiner som du (från Rusta) men mina är svarta och jag ångrar att jag inte köpte annan färg....så de åkte ner ganska snabbt, hihi...Nu ska det snöa hos oss i två dagar och jag har blivit less på all snö nu !
    Ha det gott !
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst vill man ändra och förnya lite då och då! Det är kul!
      Kram, Ann

      Radera
  6. Vilket ljuvligt sovrum du har och så fint med det gråa i både tyg och möbelfärg! Den byrån var verkligen ursnygg! Kul att ändra om lite också! Jag får också lite planer nu, när det börjar ljusna.
    Jag har också en hel del som jag målat vitt, men en del har jag faktiskt ångrat lite. Det fanns ju en tid när precis ALLT skulle vara vitt! Nåja, allt har ju sin tid, och det går alltid att ändra.
    Så ljuvligt med en brasa i sovrummet! Vilsamt, varmt och mysigt, särskilt nu när det är vinter!
    Ha det fortsatt gott och snart är januari slut! Skönt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vita har jag allt tröttnat lite på nu, särskilt det som är snabby chic-skavt.
      Det blir så solkigt efter ett tag.
      Kram, Ann

      Radera
  7. Åhh så otroligt fint och mysigt! Där skulle man sova gott :) Du kan verkligen få till en skön stil...gillar dörren på sista bilden också!
    Ha nu en härlig helg, kram till dig...
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dörren fin! Vi har ju en till som har målningar också. Värdefulla i alla fall för mig!
      Kram, Ann

      Radera