fredag 9 juni 2017

Underbara grönska

Snart är ännu en vecka avklarad och nog går tiden fort!
Helgdagar mitt i veckan gör att det känns som semester redan.
Nationaldagen blev en blåsig och lite grå dag till en början, men kvällen blev underbart fin.
Svenska flaggor hissades överallt och lite extra patriotisk känner då i alla fall jag mig.
Det är vackert i Sverige!


Det är verkligen grönt överallt nu och det växer över alla bredder överallt.
Här trimmas inget innan midsommar så att alla vilda blommor finns kvar att njuta av.
Sen åker trimmern fram och då är det skönt att komma fram ur djungeln igen!


Mina elefantöron har fått bebisar så jag har delat och planterat om dem.
Nu växer de så det knakar i köksfönstret!


Jag fick så fina liljor på Mors dag av mina barn och nu är de så fina.
De slår ut en efter en och är bedövande vackra.
Så kul att få njuta länge av fina blommor som håller så bra!
Tack mina älsklingar! 😍



Nu ska jag rusa till jobbet för en lång dag, men sen är det helg igen!
Härligt! Trevlig helg till er alla!

Kramar / Ann

10 kommentarer:

  1. Så fint du har det och vilken grönska det är nu! Vi hade tur på nationaldagen -klarblå himmel hela dagen faktiskt, men sen har regnskurarna avlöst varandra. Vilka härliga elefantöron och liljorna är ljuvliga! Så mycket att fira så här års och lite veckovill blir man ju när det är röd dag mitt i veckan. Önskar dej en fin helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Lisa! Detsamma till dig!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Ja det är gudomligt vackert nu...MÅSTE bara lova mig själv att njuta mer av den här tiden nu!
    Härligt du har det :)
    Alltid lika kul att kika in till dig...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar det jag visar och skriver om! Ibland får jag idétorka och tycker inte att jag har något alls att visa som inte varit med på bloggen förut....
      Kram, Ann

      Radera
  3. Ja visst är Sverige ett vackert land !!...precis vad jag skrivit på instagram ;))
    Tiden går så fort...och tyvärr ingen riktig sommar (värme) i sikte....men den kommer när de kommer ;))....ha en fin helg min vän !
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu vill vi ha värme! Instagram har fått vila ett tag för min del. Har inte tid att dokumentera allt hela tiden. Lite för stressigt i livet just nu, så Instagram får vänta!
      Kram, Ann

      Radera
  4. Det är en underbart vacker tid nu och vi har ett fantastiskt land! Här trimmas inte heller innan midsommar och det beror på att jag inte hinner, så galet mycket på jobbet denna tiden så jag orkar inte ett dugg när jag kommer hem. Men jag njuter av grönskan och allt vackert och eftersom vi bor på landet är det inte nödvändigt med en välansad trädgård.
    Ha det fint i försommaren!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden räcke inte till här heller! Jobbar mycket och det är precis så det brukar vara i maj och juni. En månad kvar, sen får jag semester igen. Det blir skönt!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Grönskan är verkligen som ljuvligast nu. Här låter vi också det vilda få finnas kvar till efter midsommar. Har till och med en liten äng i gräsmattan.
    Flaggstång önskar jag mig. Det är så högtidligt och fint.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det fint med en flaggstång! Det blir lite extra festligt när den är hissad, det gäller bara att komma ihåg det...
      Kram, Ann

      Radera