söndag 11 juni 2017

Buketter både inne och ute

Härligt när det äntligen känns lite varmare igen och solen tittar fram!
Jag plockar blommor som är som finast sådana här dagar,
buketter blir det både inne och ute.

Vilda blommor i en gammal burk är välkomnande och fint i hallen.
Då känns det redan som midsommar!


På åkern nedanför vår gamla ladugård har hundkexen fullkomligt tagit över.
Så vackert det är med ogräs ändå!


Min lilla stig ut till tvättlinan är helt överväxt 
så nu måste nog trimmern fram innan midsommar i alla fall.
Jag hänger gärna ut tvätten när det är torkväder, men jag vill inte gå i en djungel. 
Det finns alldeles för mycket otäckt i gräset som fästingar t ex 
och såna vill jag ju helst slippa såklart. 
Usch och fy för sånt otyg!


Årets smörblommor är plockade...


...och nu blir det torkning på stången i köket.


Vallmon är så fin nu, men regn och blåst slog ner de flesta blommorna
 så några får pryda rokokobyrån inne istället för att ligga på gräsmattan.
Färgen är ju helt otrolig!



Härligt när man kan plocka helt gratis och njuta av så fina blommor. 🌺
Både inne och ute!
Ha det gott!

Kramar / Ann 💗

14 kommentarer:

  1. Ja hela naturen är fylld av gratisblommor just nu! Jag plockar lupiner, smörblommor och hundkex och fyller mina vaser...
    Härliga bilder som vanligt!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Här är det fortfarande "bara" syrener som gäller, men det kommer fler och fler sorter för var dag. Härligt när det liksom "portioneras" ut vartefter:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju perfekt, så varar det fina längre också!
      Kram, Ann

      Radera
  3. Så somriga och fina bilder du bjuder på ;)....faktiskt så är det sommarväder idag hos oss...värmen (kring 19, men ändå) stannar några dagar...men sen blir det som "vanligt" igen ;(.
    Passar på att ha min lilla loppis öppen idag. Kommer inte så många på en arbetsdag, brukar vara bättre på helger ;)
    Ha det så bra !
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med din loppis! Min har stått orörd i fyra år nu.... Dags att packa ihop den kanske?
      Kram, Ann

      Radera
  4. Så ljuvliga buketter! Här tycker jag hundkexen och lupinerna varit ynkliga och inte som de brukar, beror väl på torkan. Likadant med andra växter. Väldigt vackra bilder du bjuder på.
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi lite regn varje dag just nu så nog växer det rejält här. Även det som man inte vill ska växa, som ogräset t ex.
      Kram, Ann

      Radera
  5. Ja, så underbart och lyxigt att bara plocka in vilda blommor! Så fint med både smörblommor och vallmo! Finaste blomstertiden nu! Så vackra bilder du bjuder på!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fina blommor, men de står sig ju bäst ute. Smörblommorna går ju bra att bevara genom torkning i alla fall!
      Kram, Ann

      Radera
  6. Jag njuter av smörblommorna i korgen på köksstången och vallmon i vaserna som passar så bra där på byrån! Hos mig är det blomtomt just nu, förkylningen har satt P för så mycket, precis den här tiden hade jag min förra förkylning, så tråkigt när det man planerat inte blir av! Jag som aldrig är arg annars blir det, jättearg! Men vad är väl en förkylning om man jämför... Snart är jag frisk!

    Hoppas du hade en trevlig Torsångstripp! Ska snart dit jag också men då blir det fika hos en av kusinerna...

    Må gott i denna ljuva blomstertid.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så tråkigt med en förkylning nu i sommartid! Krya på dig riktigt fort nu!
      Kram, Ann

      Radera
  7. Så vackra bilder och fina blommor. . . härligt att torka blommorna i en korg i taket! Den vackraste tiden är nu!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Finns så mycket vackert nu, ute i naturen, och det är härligt att kunna plocka in, både från trädgården och det vilda. Härliga njutbara tid nu!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera