tisdag 27 december 2016

Sköna mellandagar

Nu har vi firat julen ordentligt och vi har haft så mysigt.
Det bästa med den här julen är att båda mina barn har varit hemma!
Sena kvällar har det blivit med många fina stunder.
Det är så viktigt att hinna prata ordentligt med varandra!
Det blir inte så ofta när barnen flyttat hemifrån,
när de kommer hem så är det ju ofta lite bråttom med allt 
och det är många som ska hinnas med.
Både familj, släkt och kompisar vill ju träffa dem en stund, 
men nu har vi fått mycket tid ihop under julen och det känns så bra!

Vår julklappshög blev ganska stor i år, trots att vi bara är fyra personer.
Vi öppnar sent på julaftons kväll, 
ett paket i taget och vi brukar faktiskt sippa på lite champagne under tiden.🍾


Nu när mellandagarna är här så slappar jag i soffan och äter upp det sista julgodiset.
Det är så skönt att vara ledig efter allt ståhej inför jul!


Hyacinterna är fina än, men snart är det nog dags för den första tulpanbuketten.
De röda ljusen är nedbrunna och nu blir det vita ljus igen.


Konstigt det där, alltid samma känsla när annandag jul är över...
Då börjar jag genast att tycka att allt julpynt ser lite dammigt ut 
och vill ganska snart plocka bort det som är mest juligt.
Jag får väl försöka att njuta lite till av julblommor och julpynt.
Åtminstone över nyår...

Den här julbuketten är också fortfarande fin!


Jag vill också berätta att jag kom på tredje plats i tävlingen om 
Sveriges bästa inredningsblogg!
Så kul att få vara en av vinnarna,
 jag blev ju faktiskt både förvånad och glad bara av att jag blev nominerad 
och att jag nu dessutom kom på tredje plats var extra kul!

Bloggandet har fått vila över jul, men nu ska jag läsa ikapp hos er också.
Jag hoppas att ni har det lugnt och bra!

Kramar / Ann ♡

26 kommentarer:

  1. Grattis till tredje platsen !!
    Ja du, jag har redan börjat plocka bort det juligaste pyntet...röda tomtar osv....likadant
    varje år ;))....men jag ser framemot våren nu och nya gardiner i vardagsrummet, ska bli såå kul
    att ändra om lite där...
    Men visst har jag lite jul kvar ;))
    Må så gott !
    Kramis bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Det röda tog jag bort igår, men granar och annat pynt får stå ett tag till.
      Kram, Ann

      Radera
  2. Grattis till bronset:) Jag är så traditionsbunden så jag tar bort mitt vid tjugondagen, men så har jag inte så många tomtar framme heller...
    God fortsättning önskar jag dig!
    Skorpan

    SvaraRadera
  3. Grattis säger även jag! Roligt!
    Vad mysigt det lät med klappar och champagne!
    Här blev det också många julklappar trots att vi bestämt oss för att dra ner på antalet men när alla kommit så var ändå rummet fullt med paket.
    Nu var i och för sig de flesta till barnbarnet. Hade vi bara varit vuxna hade det förstås inte varit lika många.
    Här stannar gärna julen kvar även tomtarna. Jag tycker att julen tar slut vid tjugondagsknut.
    Men krispiga tulpaner längtar jag efter ändå!
    Nu blir det bara ljusare! Tänk vilken härlig tid vi snart har framför oss!
    Hoppas du har fortsatta fina mellandagar!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Jag längtar också efter tulpaner nu. Snart är det dags!
      Kram, Ann

      Radera
  4. Grattis1 jag undrade faktiskt vilka som kom tvåa och trea. Jag ska inte ha bråttom i år med att städa undan julen. Den ska få ta plats. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är så nöjd över min tredjeplats, jättekul!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Ser att du också har haft en fin jul och nu njuter av mellandagarna. Min röda jul ryker idag och även om det inte finns mycket av den varan så räcker det för mig! Vita rosor ska handlas idag...

    Grattis till hedrade tredje plats min vän... inte konstigt alls! Alltid roligt att få uppskattning och att andra ser intresset man har! Önskar dig fortsatt fina mellandagar.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva-Mari! Mitt röda pynt är också bortplockat nu, men det andra får vara kvar ett tag till.
      Kram, Ann

      Radera
  6. Härligt med några vilsamma mellandagar nu och GRATTIS till 3:e platsen, kul! En fin julkapp!
    Ja vi njuter väl på ett tag till nu hasar till gottebordet :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, hasa var ordet... En pralin till...;-)
      Kram, Ann

      Radera
  7. Mellandagar är fint.De är så kravlösa och det tror jag kan behövas, även om det är man själv som har satt kraven.
    Så vackert du har det.Grattis till tredjeplatsen!!!Så roligt att få fin uppskattning.
    Idag, när solen skiner,känns det som julsakerna inte passar in,men de får väl vara kvar lite till.
    Önskar dig ett gott slut på det gamla året och sen ett Gott nytt år!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och gott nytt år till dig med!
      Kram, Ann

      Radera
  8. Vilka underbara julbilder från ditt hem! Alla är ju som julkort! Ja, julklappar verkar det blir ändå, hur man än bestämmer!
    Skönt med mellandagar om man är ledig! I år blir det ju inte många röda dagar!
    Önskar dej sköna dagar i så här i slutet av året!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa! Ha det gott du också!
      Kram, Ann

      Radera
  9. Grattis till tredjeplatsen, det är roligt, du får säkert fler följare nu!
    Vi brukar också öppna ett paket i taget så man hinner se och prata om det man får men nu har vi fyra barnbarn och de vill säkert inte vänta på oss vuxna i fortsättningen.
    Håller med dig om att det mest juliga plockas bort snabbt men adventstakarna har jag kvar till trettonhelgen för de lyser upp så fint. Och julblommorna vårdar jag ömt så de får ett långt liv. Köpte en julros idag för det var extrapris, den får stå i verandan och så småningom hamna i trädgården.
    Hoppas de sista dagarna på detta året blir fina för dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Adventsstakarna behöver vi ett bra tag till tills det blir lite ljusare, men det rödaste pyntet ser trist ut redan på annandagen tycker jag.
      Kram, Ann

      Radera
  10. Grattis till tredje platsen alla överraskningar är välkomna de förgyller alltid tillvaron lite extra.Härligt att du får vara lite ledig du med i mellandagarna. Här går livet i ultrarapid just nu T har jobbat fast han skulle var ledig men hoppet står till fredag innan helgen vi behöver till kolonin och ta hem lite saker som jag ska sortera nu har jag kommit in i det bäst att smida medans det är varmt liksom
    Ha nu det gott till det nya året drar in med buller och bång.
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Meta! Lite skönt med slappa dagar ibland!
      Kram, Ann

      Radera
  11. Tittar in och önskar ett alldeles fantastiskt nytt år!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Kikar in och önskar dej ett GOTT NYTT ÅR !
    Hoppas det blir ett bra år för oss alla...
    Kram bia

    SvaraRadera
  13. Hipp hurrraaa för din 3:e plats, så klart att du skulle vinna! Ditt hem är fantastiskt!! Vackra bilder som hämtade ur en saga. Nu önskar jag dig ett riktigt fint nytt år :)

    Gott Nytt År!!

    Många nyårskramar aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad du är snäll! Tack så mycket och gott nytt år till dig också!
      Kram, Ann

      Radera