fredag 30 december 2016

Födelsedag och snart nytt år

Idag är det faktiskt min tur att fira att jag levt ett år till!
Inget märkvärdigt firande, men ändå kul med lite gratulanter som vill komma och äta tårta.
Jag fick både blommor och paket trots att jag inte ens fyller jämt.

Den här fina ängeln fick jag av min vän Helena som vågade köpa en svart ängel till mig.
Hon var lite tveksam till om man verkligen kan ge bort en svart ängel, 
men det gjorde hon i alla fall och det var ju tur för jag gillar den jättemycket!
Den är från Skeppshult, jättetung och gjord i gjutjärn.


Ängeln passar bra i nischen i väggen. 👼


 Fika med den gamla servisen som åker fram vid kalas.
Tårtan är en pärontårta och min favorit.
Jag är inte jätteförtjust i tårta men den här gillar jag bäst.


En superfin väska fick jag av min dotter Julia.
Den har hon köpt i Vietnam och släpat hem hela vägen till mig.
Jag är så nöjd med den presenten!


Flera fina buketter fick jag också och den här kom med blombud från min svärmor 
som bor 70 mil ifrån oss och inte kan komma hit så ofta.
Det är härligt med krispiga tulpaner nu när julblommorna börjar se lite ledsna ut.


Imorgon firar vi nyår hos goda vänner med bubbel, god mat och trevligt sällskap.
Det blir spännande med ett nytt fräscht år,
hoppas att det för med sig många roliga saker och att vi slipper tråkigheter.

GOTT NYTT ÅR
 ÖNSKAR JAG ER ALLA FINA BLOGGVÄNNER!

Tusen tack för era fina kommentarer ni ger mig, 
det känns så roligt att ni vill kika in då och då!

Nyårskramar / Ann

🌟     🌟     🌟     🌟     🌟


22 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen!! I efterskott får jag väl säga, ser att klockan passerat midnatt nu. Fina presenter och tulpaner! Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år!! 🎉

    SvaraRadera
  2. Grattis till ännu ett klokår och hoppas nya året blir riktigt fint!

    Nyårskramar från Eva-Mari, som gillar din vackra kaffeservis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Servisen är fin, och jag försöker använda den ibland. Tyvärr blir det lite för sällan...
      Tack för gratulationen!
      Kram, Ann

      Radera
  3. Grattis på födelsedan och ett stort Gott Nytt År till er också. Vilken fin bukett du fick från svärmor.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med de första tulpanerna!
      Tack för grattishälsningen!
      Kram, Ann

      Radera
  4. Varmt Grattis på födelsedagen och ett GOTT NYTT ÅR 2017 önskar jag dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen och vilka fina presenter du fått. Tycker att det är så fint med blåbärsris i buketter. Önskar dig Ett gott nytt år. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tulpaner med blåbärsris i doftar vår, eller hur?
      Tack för grattishälsningen!
      Kraam, Ann

      Radera
  6. Stort grattis till din dag. Det är klart man ska fira om än så där i familjen. Den tårtan tror jag att jag minns från Dala tiden.
    Ha nu ett fint slut på året och en go start på det nya och länge till.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott! Gjutjärnsängeln är så stilren och vacker, en klenod jag förstår att du är glad för.
    Hoppas ni har en trevlig nyårsafton och det nya året ser vi fram emot med förväntan.
    Gott Nytt År!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ängeln mycket! Känns så gedigen eftersom den är gjord i gjutjärn också.
      Tack för grattishälsningen!
      Kram, Ann

      Radera
  8. Önskar dig ett härligt GOTT NYTT ÅR!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti! God fortsättning på det nya året!
      Kram, Ann

      Radera
  9. Halloj!
    Grattis och god fortsättning på det nya året.
    Ängeln var fin tycker jag också. Kram Arja

    SvaraRadera
  10. God fortsättning och ett stort Grattis i efterskott!
    Jag tycker också om din nya ängel! Den passar så bra hemma hos dig! Väskan var också fin!
    Tårtan lät otroligt spännande! Gör du den själv? I så fall får du gärna dela med dig av receptet!
    Tulpaner är så välkomna så här efter jul! Trots att jag älskar julen och gärna låter den vara kvar ett tag till så börjar jag också så smått längta efter det där som påminner om en kommande vår och tulpaner känns verkligen som en påminnelse om våren!

    Hoppas er nyårsafton blev trevlig!
    Ha ett riktigt fint kommande år!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tårtan köper vi på ett konditori som heter Almas Café. Den är fylld med grön pärongrädde med päronbitar i och jättegod.
      Tack för grattishälsningen!
      Kram, Ann

      Radera