måndag 18 maj 2015

Sol och hav

Kaliméra!
(god morgon på grekiska)

Nu är semestern slut och allt blir snabbt som vanligt igen.
Vi har haft en skön vecka på Cypern med massor av sol och bad,
 27 grader varmt och blå himmel.
 Härligt!

Bildkvalitén är tyvärr inte den bästa eftersom jag fotat med mobilen men det får gå ändå.

Vi bodde bra på ett helt nyrenoverat hotell 
med ganska häftiga balkongräcken så utsikten var fin.



Fig tree bay heter orten och därför finns såklart massor av fikonträd att njuta av.


Citronträden är ju något större än de jag har här hemma på verandan. ;-)



Likaså kryddväxterna.
 Här en Rosmarin i buskformat.



Kaktusarna trivs i värmen och är vackra med sina små blommor.



Gott om statyer finns det och jag hade gärna tagit med dem hem. 
Det hade ju varit tjusigt med några kolonner och kanske en Afrodite i trädgården, eller hur?



Stranden och havet är fantastiskt på Cypern.
Havet är kristallklart så det blev många dopp.
Underbart!



Nu är mina batterier laddade och sommaren har fått en rivstart.
Bruna ben och solblekt hår redan i maj är toppen och sommaren blir lång och härlig!
Det känns helt ok att jobba några veckor nu och snart är det ju sommarsemester.

Ha en skön vecka!

Kramar / Ann


13 kommentarer:

  1. Åhh, så härligt ni haft det! Kan tro att ni njöt av solen och den avslappade atmosfären. Välkommen hem till verkligheten igen:)

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nog är man snabbt tillbaka i vardagen igen. Handling, tvätt och gräsklippning på löpande band hela dagen och imorgon är det jobb igen. Bara att kavla upp ärmarna och hugga i! Tur att jag trivs med mitt jobb!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Men hallå, vad kul....vi var där också när dottern var drygt ett år....och det är 19 år sedan snart...gud så fort tiden går!
    Det var ett fint ställe...men när vi var där var nästan alla turister rödögda, haha....av sanden som blåste där, hihi...inte av något annat om du trodde det, hihi...välkommen hem förresten ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi var där -06 med barnen som då var 10 och 12 år. En hel del har ändrats men en del är sig likt också. Då bodde vi på ett All-inclusive hotell med barnklubb och Bamse och hela köret. Nu var inga barn med och det blir ju en annan typ av semester. Båda lika trevliga men på olika sätt!
      Kram, Ann

      Radera
  3. Ja men du det behövs verkligen en sån semester nu (även här) efter allt kallt blåsigt och regnigt väder som har varit. Hoppas det vänder snart och vi får det fint då kan jag glädjas åt att lägga pengarna på bygget istället.
    Låter som en toppenplats att vara på. Undrar när min rosmarin blir så där fin. Den tråkar till sig varje vinter.
    Ha det gott nu i jobbet
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Meta, var tog sommaren vägen? Nu vill vi ha värme! Vi får hoppas att värmen kommer snart och stannar lääänge när den är så sen som i år.
      Kram, Ann

      Radera
  4. Perfekt och åka nu i maj när det varit så
    kallt och blåsigt här, ser helt underbart ut.
    Och vilka färger! När jag tittar ut här just nu
    är det bara grått och grönt, regnar och regnar.
    Stor kram/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi brukar åka en vecka i maj för det är då man längtar efter sol och värme som mest! En del tycker att det är fel tid att åka bort eftersom det ju är en fin tid här hemma också, men det är ju det här med Sveriges väder...
      Den här gången valde vi rätt vecka känns det som. Men nu vill vi ha värme, eller hur?
      Kramar, Ann

      Radera
  5. Men åh! Så ljuvliga foton som förmedlar så mycket värme och sommar. Jag längtar tills temperaturen ger lite mer värme här i Sverige också.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem till Sverige igen! :-)
    Till Cypern har jag aldrig varit, men det ser jättefint ut!
    Jag tycker också om att åka utomlands i maj. Det har vi gjort flera gånger. Maj eller också september-oktober.
    Däremot har jag svårt att lämna den svenska sommaren!
    Nu håller jag tummarna att sommarvärmen är på väg för än har det verkligen varit kalla vindar här!
    Härliga bilder du bjöd på! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kalispera!
    Åh, Cypern är ju för härligt! Där har jag varit några gånger, första gången var -86, och vi hyrde mopeder och åkte runt lite, bland annat till Fig Thee Bay, som var en lite öde strand utan några hotell i sikte ;) Men det var då det!
    Bruna ben i maj,låter inte dumt, här sitter man med sina talgvita ben... hm, inte kul ;)

    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Vilka hääärlliga bilder!!!

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  9. Vilken fin plats ni semestrade på, och vilken tur att ni åkte för vädret här hemma har inte varit så vidare. Härligt att starta sommaren med massor av D-vitamin och solbränna.
    Njuter av dina fina bilder!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera