söndag 23 april 2017

Sommar i fönstren...

Jahaja, då är det hög tid för ett blogginlägg igen!
Tiden rusar ifrån mig så jag hinner inte riktigt med just nu.
Vad har jag då ägnat mig åt under veckan?
Ja, mest jobb förstås men jag har också fått upp sommargardinerna.
Jag byter bara vår och höst så nu är det sommar i mina fönster.
Sen har jag fuskat med putsningen, det gör jag längre fram när björkpollensäsongen är över.
Annars får jag ju göra om alltihop igen och fönsterputsningen är inte min favoritsyssla precis.

I matsalen är det spetsgardiner som gäller, perfekt för de behöver inte ens strykas!


Ni tycker nog att jag låter lat, men det får bli genvägar när tiden går för fort...


Lite nygamla kuddar i soffan så känns det mer vår och sommar.


I salen hänger farmors gardiner med en sommar till.
Tänkte först skaffa nya, men det får bli ett annat år.


Även TV-soffan fick lite somrigare kulör på kuddarna.


Hade absolut ingen hjälp av min trötta katt....
Han sover som en stock och hör i princip ingenting längre 
så han blev inte ens störd när jag fixade med gardinerna!


Vad har jag mer hunnit med?
Jo lite penséer på trappen blev det även om det var i kallaste laget.
En fjäril hann jag få med på bilden också, hoppas att inte alla frusit ihjäl nu bara.


Igår var det Ride out med vår mc-klubb och vi körde 8 mil i 7° och blåst.
Lite kallt, men kul med en första tur för säsongen!
Vi avslutade med fika i fina Torsång 
som har ett café som är en vanlig samlingsplats för mc- åkare.
Så här ser min pärla ut och här är den alldeles nyputsad dessutom!



Hoppas att ni har en fin dag och att solen lyser på er!
Kramar / Ann

12 kommentarer:

  1. Tycker det låter mer som att du är smart och inte lat!
    Va mysigt katten har det där, när matte "stökar runt" man borde vara katt i sitt nästa liv...;)

    Ha det så gott och kör försiktigt!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Jag är gärna smart istället för lat!
      Jag kör alltid försiktigt och förståndigt såklart!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Så fint och hemtrevligt hos er ;))....vi var till torpet idag, soligt men blåsigt. Gick en promenad och fikade på bron, härligt !...Så fin "hoj" du/ni har. Paret som vi ska åka till Spanien med i maj, har också motorcykel och är med i någon clubb, han har erbjudit mej att åka en sväng men jag vågar inte, haha...men de åker på tur och på semester på somrarna med
    motorcykeln ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog vågar du åka med på hojen. Testa, det är härligt!
      Kram, Ann

      Radera
  3. Verkligen sommarfräscht hos dig! Det passar så bra med spetsgardiner. Och jag ser blomman på piedestalen mellan fönstren... skotten jag fick av dig växer också men det dröjer nog innan de blir så stora! Du vet inte vad växten heter?

    Och så ser jag hojen! Det betyder att du tagit mc-kort nu alltså? Grattis! Men kör försiktigt...

    Tack för fina kommentarer, Ann! Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för grattishälsningen men än är jag inte klar med mc-kortet. Några lektioner till behöver jag innan uppkörningen. Övningskör så länge!
      Kram, Ann

      Radera
  4. Som vanligt lika fint hemma hos dig! Jag brukar inte heller putsa fönsterna så tidigt. Då får man ju ändå göra om det sen. Roligare saker kan man ju pyssla med så jag håller med:"inte lat, utan smart!"
    Förstår att det känns härligt att åka ut med mc'n. Det måste bli en extra vårkänsla!
    Här hos oss bytte jag gardiner efter jul. Det blev vårgröna så de får hänga med ett tag till.
    Jag gillar att byta gardiner men inte att stryka så spetsgardiner är toppen!
    Andra brukar jag bara stryka lite lätt och duschar dem sen ordentligt med en duschflaska innan de hängs upp. Då blir de släta av sig själva på nån dag!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det finns fler som tar lite genvägar med fönsterputsningen!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Är lite avundsjuk på din HD, fina minnen vaknar upp när jag er alla mc på vägarna.
    Du har så sommarfint hos dig och härligt med spetsgardiner, det förstärker sommarkänslan. Fönsterputsning är absolut det tråkigaste jobbet, putsade fönstren i stugan till påsk, veckan efter gick det knappt att se ut för allt saltvatten som blåst upp. Jag tänker köpa en fönstertvätt, inbillar mig att det blir roligare.
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en Kärcher fönstertvätt och den funkar riktigt bra! Lite mindre trist blir det än med vanlig skrapa. Kram, Ann

      Radera
  6. Genvägar, lathet...nä nä...man gör som man vill och tycker passar. Det där med att putsa fönster är överskattat. Vem vill vara inne och titta ut om solen skiner? Kul att se bilder från ditt hem. Ser många detaljer och saker som finns i mitt. Gillar också kornischer och andra gamla möbler och ting. Ser så trevligt ut hos dig. Brukar också ha vita sommargardiner och gärna spets i något av rummen. ger en härlig sommarkänsla. Fast jag brukar vara ganska sen med att byta, så där framåt midsommar brukar det bli här. kanske lite tidigare i år då det dyker upp lite extra ledighet ett par gånger.
    Ha det gott!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag byter till ljusa gardiner lite tidigt för annars blir de så blekta. Vi har många söderfönster så solen steker och bleker...
      Kram, Ann

      Radera