fredag 6 oktober 2017

Fredag igen

Jaha, då blev det fredag igen!
Skönt med en hel helg att se fram emot och just denna helg ska vi vara hemma.
Det har varit mycket trevligheter som vi farit runt på de senaste veckorna 
så det känns skönt med en lite lugnare helg hemma nu.
Nu senast var det ju Country-SM i Sälen och det var så kul med bra musik,
boende på Högfjällshotellet, fina vänner och så mc-åkningen dit och hem förstås.
Vi hade klätt oss bra och frös inte alls trots att det bara var ca 8°.
Härligt att åka hoj med alla fina höstfärger på träden!

Den här veckan har vädret verkligen växlat 
och min vy från köksfönstret har varierat ordentligt.
I måndags var det riktigt ruskväder och lågt i tak...


...och idag ser det ut så här.
En viss skillnad, eller hur?


Nu är det bara att hoppas att dagens väder håller i sig över helgen.
Om den gör det så ska det nog bli en sista mc-tur för i år för mig.
En kort tur till fina Torsångs café får det bli imorgon 
där vår HD-klubb har fikaträff då och då.
Sen ställer vi nog undan våra cyklar för i år och börjar längta till nästa år.



Ha nu en trevlig helg och jag hoppas att ni alla får sooool!

Kramar / Ann

20 kommentarer:

  1. Så härlig utsikt över landskapet du har! Förstår att det måste kännas härligt att glida genom vårt vackra land med hojen. För vår del blir det genom bilrutan. Visst går det fort till fredag och jag jobbar dessutom deltid i år så det känns märkligt men härligt.
    Ja jag har dragit ner på de där duktiga-flickan-kraven och man mår betydligt bättre av det, det är iaf roligare.
    Ha en superskön helg!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att du får jobba lite mindre. Det är viktigare att jobba för att leva än att leva för att jobba!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Ja, vädret växlar verkligen nu och vilken skillnad på dina bilder, som båda är otroligt vackra!
    Vilken ståtlig MC du har! Säkert en viss känsla när man gör sista turen för säsongen!
    Ha en härlig fredag och helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är nog lite kär i min hoj! Gillar den jättemycket!
      Kram, Ann

      Radera
  3. n här helgen hoppas jag också att vädret håller sig bra i Dalarna för det är där jag är från och med i eftermiddag! Sitter på tåget nu och än så länge ser det lovande ut!
    Ska hälsa på min dotter som flyttade i somras.
    Det blir första besöket så det känns otroligt spännande!
    Ha en trevlig helg!
    Kram, Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul! Undrar ju lite var i Dalarna din dotter bor?
      Kram, Ann

      Radera
  4. Så fridfull och fin utsikt ni har !!...och visst är det lite vemodigt med hösten...och det där med att ställa undan saker och ting. Idag har vi sågat ner lite stora kvistar på några träd som vuxit för mycket. Alltid finns det någonting att göra med ett hus och trädgård, eller hur ?
    Önskar dig en fin helg nu !!
    Kramis bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir aldrig klar när man bor i hus. Bara att fortsätta att fixa och underhålla allt på gården....
      Kram, Ann

      Radera
  5. Vilken härlig utsikt du har från köksfönstret! Oavsett väder, men det är klart, den andra bilden kanske är att föredra ;) Men ibland kan ruskväder vara skönt det också... lite mer kravlöst om man säger så..

    Kram och trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig! En regnig dag är skönt, då får man mycket gjort inne. Men nu längtar jag efter solen. Det är lite långt mellan soldagarna den här hösten.
      Kram, Ann

      Radera
  6. Visst är det skönt med en helg utan några begivenheter så man kan gå hemma och pyssla i egen takt.
    Du har en härlig och vilsam utsikt från ditt köksfönster.
    Ha nu en riktigt skön helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart skönt faktiskt!
      Kram, Ann

      Radera
  7. Jag har ingen svårighet att se dig på den hojen... den är faktiskt mycket du! Hoppas ni får en fin dag, den sista mc-turen till Torsång. Idag var taken vita av frost här. Ingen återvändo... men mysigt det också.

    Kör försiktigt!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker att min mc är "jag"!
      Ingen tur blev det idag, regn och 6 grader var inte så lockande.
      Kram, Ann

      Radera
  8. Fräsig motorcykel och vilken utsikt du har...magisk :)
    Här släpas möbler men nu tog jag en paus! Jösses vad med damm överallt och jag som tycker jag städar JÄMT!!
    Ha en skön lördag och kram till dig.
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så duktig du är som storstädar. Det känns ju så skönt när det är klart!
      Kram, Ann

      Radera
  9. Ja det ska ju bli kallare nu så ni får akta er för isfläckar. Solen den vet jag inte vart den tog vägen var så fint i går men såå grått idag. Det är ju underbart att kunna se skillnaden som du kan från ditt fönster. Här hos mig är det inte riktigt så. Orkar vi ikväll så ska vi bestämma när vi åker förbi hos dig hoppas nu bara att du har tid. Det behövs kan jag lova.
    Ha nu en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu jobbar jag veckan som kommer, sen är jag ledig en vecka för att hjälpa svärmor att flytta och är tillbaka på jobbet igen 24 oktober.
      Kram, Ann

      Radera
  10. Vilken vacker utsikt! Hoppas du hade en härlig mc-tur.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Linda paisagem! Feliz semana.

    SvaraRadera