torsdag 21 september 2017

Grått och mysigt

Hösten är här och det är härligt med fina höstdagar.
Även regniga dagar är skönt för då får man vara inne med gott samvete 
och pyssla som man vill.
Vilsamt och bra nu på höstkanten, det gillar jag!

I köket hos mig har det blivit grått.
Det låter ju inte så upplyftande precis, 
men det blev fint och lite nytt efter de blåa tonerna som jag haft där i sommar.
Mörkare gardiner gör att det känns lite mer mysigt och varmt.


Soffan fick en ny grå kudde med tofsar i hörnen, jag sydde kudden av överblivet gardintyg.
Fuskfårskinnstyget på soffan blev utbytt mot ett mörkgrått tyg.
Ett äkta fårskinn uppepå blev mycket finare.... 


....tillsammans med den lilla rutiga fårskinnskudden 
jag fick av mamma för kanske 25 år sedan. 


Vi har gott om äpplen även i år och goda är de också.


De passar bra som dekoration också! 🍎


Nu faller höstmörkret och jag njuter av att vara inne och tända ljus och elda.


Hoppas att ni också har det lika bra som jag!

Kramar / Ann

24 kommentarer:

  1. Jag njuter också av hösten och de mörka kvällarna, och som du säger kan man vara inne med gott samvete. Snygga gardiner och snyggt på soffan, roligt att ändra färg efter årstid. Jag har också satt upp grå gardiner i köket och det är nog köket som ändrar sig mest efter årstid. Så roligt att ni fått mycket äpplen, här blev det väldigt dålig skörd i år.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det här också! I köket växlar jag mest vad gäller färger. Det är kul och känns lite nytt!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Verkligen mysfaktor där i ditt kök. Jag gillar grått eftersom det går att kombinera med alla färger i världen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grått är flott och som du skriver, passar med allt!
      Kram, Ann

      Radera
  3. Jag välkomnar också mysdagarna nu! Som idag när det bara är grått och småregningt! Du har så mysigt och skönt lantligt! Den där soffan ser hur härlig ut som helst med alla fina kuddar!
    Grått är så fint och finns ju i så många nyanser!
    Tänk, att ni har äpplen! Här får jag köpa på ICA, men det går ju bra det också. Dina ser sååå goda ut och så härligt med egna.
    En härligt helg önskar jag dej!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du bott lite närmare hade du fått plocka hur mycket äpplen du vill hos mig!
      Kram, Ann

      Radera
  4. It looks so beautiful with you. Your bids, your home. If you're looking for a sub-tenant ... here I am; )
    All love, from Meisje

    SvaraRadera
  5. Här är det grått ute och grått inne :) Gillar nog det grå inne bättre än duggregnet utanför...
    Snyggt och vilsamt du ha det!
    Fredag och dags att ta helg - äntligen...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. En grå helg, men skönt att vara ledig ändå!
      Kram, Ann

      Radera
  6. Snyggt med höstfärger efter sommaren! Ombonat. Älskar din mammakudde! Har inte kommit till skott med min fönsterputs än. Därför ligger gardinerna osydda. Har bara Nora i huvudet nu.
    Jag är en riktig äppelälskare som skulle vara själaglad över ett äppelträd att plocka från! Mina kommer från Ica dom!

    Glada höstkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men kom och plocka äpplen när du vill! Det räcker och blir över!
      Kram, Ann

      Radera
  7. Så rogivande att pyssla runt hemma, mindfulness!

    Önskar dig en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så skönt när man får tid att bara pyssla runt och mysa på inne!
      Kram, Ann

      Radera
  8. Jag tycker att det ser fint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Kul att du tittade in!
      Kram, Ann

      Radera
  9. En söndagshälsning och ett tack för ditt generösa erbjudande! Så snällt men jag tackar nej... så många behöver jag inte:)

    Kram kram
    Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det kan lätt bli för mycket av det goda när det gäller äppelskörden. Ångrar du dig så säg bara till!
      Kram, Ann

      Radera
  10. Så fint och hemtrevligt du har det ;)....ja hösten är mysig, jag gillar hösten men lite vemodigt är det allt, helst efter en kall sommar !
    Ha en fin vecka !
    Höstkram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite melankoliskt är det allt, särskilt nu.
      Vi har inte sett solen på jättelänge, bara grått och disigt hela tiden.
      Kram, Ann

      Radera
  11. Grått är fint och så lugnt mot allt rött och orange som är nu på hösten i frukter och blommor. Så söt din soffa är. Här är det mycket skinn som värmer. Vi bor ju kvar än T har ledigt så nu ska det läggas golv och sättas in dubbeldörren. Det känns bra. Nu har vi sol och så fint väder hoppas det håller i sig flera dagar. SÅ skönt att skura krukor utan att förfrysa fingrarna som man nästan gjort innan.
    Hoppas du får en solig vecka med.
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen sol här alls, bara grått, grått, grått. Soffan är ett loppisfynd som jag köpte för 22 år sedan.
      Still going strong!
      Kram, Ann

      Radera
  12. Va fint du har! Hm, borde kanske också byta ut mitt fuskfårskinn som jag har på kökssoffan, det är några år nu...
    äpplena ser goda ut, vilken sort är det?
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äpplena på bilden är Birgit Bonnier ( Biggan ).
      Vi har många sorter, men de här är de finaste för de blir så röda!
      Kram, Ann

      Radera