torsdag 17 augusti 2017

Gul rikedom

Ett litet snabbt inlägg innan jag hoppar upp på min HD och åker på mc-träff i Lidköping.

Utanför knuten hittade jag lite kantareller och
vilken rikedom det är att kunna plocka på tomten!
Jag gillar verkligen kantareller och önskar att jag kunde plocka hela året.


Stekta i smör med lite salt och peppar är det ju helt ljuvligt gott!


Till kantarellerna åt vi älgfilé och den här goda potatissalladen som är busenkel att göra.
Koka potatis i bitar, låt svalna, tillsätt strimlade soltorkade tomater i olja, fetaost, rödlök 
och här tog jag också några cocktailtomater och lite salladsärtor.
Sen häller jag över lite av oljan från burken med soltorkade tomater, eller från fetaosten.
(om den är från en burk med olja och örter)
Varför inte några oliver också?
Man tager vad man haver och gott blir det!


Nu ska jag packa färdigt för så fort P kommer hem så åker vi.
Och just nu är det sooool! Härligt!
Ha en fin helg!

😎     😎     😎     😎     😎     😎     😎     😎

Kramar / Ann

18 kommentarer:

  1. Mums för kantareller och den potatissalladen ser god ut, man skulle prova att göra den vid tillfälle !...idag har vi flyttat hem från torpet, lite vemodigt men jag ville faktiskt flytta hem nu, sommaren har varit så kylig så jag fick nog, men det är ju också för att vi reser bort annars hade vi nog stannat augusti ut. Ha en fin helg, här vet jag precis vad jag ska göra (vi reser på söndag morgon), hihi...
    Vi ses på bloggen snart igen ;))
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid lite vemodigt när hösten kommer, men härligt också!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Ha en härlig helg och kör försiktigt!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt med kantarellerna och potatissalladen och älgfilén! Wow, det är grejer det!
    Riktig sommarmat helt i min smak och man får ju vara glad om man hittar lite kantareller, som du här! Då gäller det att göra det bästa av de få! Det ser riktigt smarrigt ut!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man känner sig rik, som Ernst sa!
      Kram, Ann

      Radera
  4. Ohh så gott det där lät då. Är usel på att plocka svamp tur man har en svärfar som sköter det åt oss dessutom gillar han inte svamp heller. Hoppas ni får en fin träff och sol
    Ha det gott där
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi hade så kul på träffen!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Ser himla gott ut, tack för inspirationen! Och kantareller...mums, hoppas mannen min får tag i några när han skall till fjällen nu, han brukar ju få med sig ett gäng hem...;)


    Ha det nu så roligt på mc-träffen!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du fick hem lite svamp!
      Kram, Ann

      Radera
  6. Kantareller... mums! Hittar man inte så många så uppskattar man dem än mer!
    Hoppas ni får en fin tripp till Lidköping.

    Kramar från Eva-Mari som ska på surströmmingsskiva om en stund!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, surströmming har jag inte hunnit med än i år, men snart! Mums!
      Kram, Ann

      Radera
  7. Har plockat mycket i Polen i år otroligt nog!

    SvaraRadera
  8. Bästa och såååå gott! Älskar smörstekta kantareller men 595:-/kg som de kostar här i affären, näääää....jag får sukta lite!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, ja det vill man ju inte betala. Hoppas att du hittar lite själv!
      Kram, Ann

      Radera
  9. Oj vad gott det där lät! Vilken lyx att ha kantareller så nära! Här har jag letat men inte hittat en enda! Däremot brukar jag ibland ha turen att få torkade av min väninna. Hon brukar plocka uppe vid deras fjällstuga.

    Jag har verkligen varit dålig på att både skriva i min egen blogg och läsa hos andra de senaste månaderna så jag har en hel del att ta igen.
    Därför har jag läst bakåt i tiden hos dig och ser att du blivit bonusmormor! Grattis! Vad roligt!
    Jag har inga egna barnbarn men hoppas jag får det en dag. Däremot är även jag bonusmormor och jag minns så väl känslan när jag första gången fick träffa den lille nyfödde pojken som nu om ca en månad fyller hela 8 år!
    Jag såg att ert lilla barnbarn hade bråttom ut i världen! Hoppas allt ska gå bra ändå!

    Hoppas mc-träffen blev trevlig!
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir det lite för mycket och då får bloggen vänta på sin tur! Det blir när det blir är min tanke!
      Kram, Ann

      Radera