måndag 20 november 2017

Lanzarote

Nu är det hög tid för ett inlägg här på bloggen igen.
Jag har varit på semester på Lanzarote så bloggeriet har fått vila lite,
men nu är jag tillbaka!

Vi har i alla fall haft en lugn och skön vecka med sol alla dagar utom en 
och vi har verkligen vilat.
Det senaste vi gick och lade oss var klockan elva så inget nattsudd här inte!
Här är vår frukostvy!


Vi bodde strax utanför Puerto del Carmen 
och det var ett mysigt hotell med STORA lägenheter.
Vi hade två sovrum, två dubbelsängar och en bäddsoffa på två personer (!) 
så vi kunde verkligen sprida ut oss.
Jag använde det ena sovrummet som Walk-in-closet,
mycket praktiskt och lyxigt!

Här är utsikten från vår lägenhet som hade en stor härlig terass...


...med lite fina planteringar utanför terassen.
De har så roliga växter utomlands tycker jag.
De här små träden skulle jag vilja ha hemma i kruka, så snyggt det vore!


Det finns många kaktusar på ön, både stora och små.
Den här var stor, fin och lite ovanlig.


Vi åkte in till stan en förmiddag och där var det också fint, 
men väldigt mycket folk och ganska rörigt om man jämför med byn där vi bodde.
Staketen ut mot havet längs hela strandpromenaden var full med kärlekshänglås 
där många par låst fast sin kärlek.
Lite kul, men jag kände att blir inte kärleken kvar där på Lanzarote då när man åker hem....


Vårt ressällskap Helena fyllde år när vi var där och vi överraskade henne tidigt på morgonen
med paket, bubbel och en stulen hibiskus.
Bra start på födelsedagen tyckte hon!


Den här skylten hittade vi utanför en pub.
Den skrattade vi gott åt allihop,
men vi lämnade aldrig in våra män.
Det hade nog blivit för dyrt att lösa ut dem sen sa vi,
och inte fanns det mycket att shoppa så jag köpte faktiskt ingenting på hela veckan.😏


Jaha, då var jag tillbaka i verkligheten och imorgon börjar jag jobba igen.
Snart får jag börja pynta lite inför advent, det längtar jag till nu!

Ha en fin vecka!
Kramar / Ann

18 kommentarer:

  1. Härligt att komma bort lite denna tiden, och vilken lyxig lägenhet ni hade! Starkt av dig att inte shoppa något, man gör gärna det och ångrar sig när man kommer hem.
    Ha det nu gott här hemma och alldeles snart är det advent!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lägenheten var stor och vi hade bokat en mindre men fick bo i den här ändå. Det var ju tur för oss!
      Kram, Ann

      Radera
  2. En perfekt tid att resa till solen och ljuset. Boosta lite D-vitamin och njuta. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. D-vitaminförrådet är nu påfyllt. Det behövs för hu så mörkt det är nu!
      Kram, Ann

      Radera
  3. Ingen dålig vy ni hade ;))...har aldrig varit till Lanzarote...men det kanske blir
    någon gång ;)..det är kul att resa. Jag hoppas vi reser snart igen...kanske till våren eller tidig sommar, vi har funderingar...men en resa nästa år blir det säkert !!
    Ha en fin vecka !
    Kramis bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. En resa att längta till är ju så underbart. Klart ni ska boka en ny snart!
      Kram, Ann

      Radera
  4. SÅ vackert ni hade det omkring er, vilken frukostvy! Kan tänka att det smakade extra gott med frukost där!
    Mysigt att åka iväg så där och så lagom komma hem tills det snart är dags för adventspynt, jag längtar också ;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag åker mina ljusstakar fram. Nu vill jag ha ljus i mitt hus!
      Kram, Ann

      Radera
  5. Välkommen hem! Perfekt tid att få lite värme och avkoppling. Älskar hela Lanzarote och har bott utanför Puerto del Carmen jag också... fast i en liiiten lägenhet!

    Må gott här hemma i vardagen också.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi såg inte så mycket av ön, det får bli en annan resa. Nu vilade vi bara, det var det vi behövde denna gång!
      Kram, Ann

      Radera
  6. Vilket härligt resmål denna tid! Att få uppleva lite sol och värme och att bara få vila, åh, så skönt. Visst är det kul att botanisera bland alla växter och dessa ser ju spännande ut.
    Härligt med födelsedag för din väninna också mitt i ledigheten. Jag kan tro att ni hade det härligt och med den lägenheten dessutom. Välkommen hem till adventsförberedelserna då. Ha en fortsatt skön vecka. Kram
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu väntar jag inte längre. Dags för advent här hos mig!
      Kram, Ann

      Radera
  7. Vad härligt att få ligga på latsidan ibland. Här har det ju inte varit det. Vi får ta igen det senare.
    Jaha då är det snart advent och vad allt det innebär, tar det lite lugnt i år.
    Ha det gott och stressa inte ihjäl dig nu till jul på jobbet.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Åhh himmel så skönt med lite sol och värme nu!!! Jag blir snart tokig på detta mörker som råder...skönt att du är tillbaka med dina härliga inlägg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Titti! Jag blir så glad över ditt beröm eftersom jag tycker att du har den finaste bloggen!
      Kram, Ann

      Radera
  9. Ljuvligt med en resa till solen! Precis rätt tid!

    Önskar dig en fin vecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera