måndag 9 mars 2015

Veranda-dags!

Hej hopp!

Vi har ett fantastiskt väder idag, jag har varit ute och plockat bort gammalt granris
 och fått fram lite mer vårkänsla ute på gården

Det är tjugo grader varmt ute på verandan och jag har pysslat lite där ute.



Nu börjar verandasäsongen för oss, vi sitter där ute så fort vi hinner och det är verkligen 
underbart att kunna utnyttja den redan nu i mars.


Det mesta som finns här ute är gammalt och nött och det är precis så jag vill ha det.
 Det är så mycket finare med gamla saker och det passar bäst här i vårt gamla hus. 
Sen kan man ju alltid blanda in något nytt här och där.
 Det är också fint!



Nu har mina älskade gamla träskor åkt fram och det känns skönt att hoppa i dem igen.
Som att träffa en kär gammal vän som man inte sett på hela vintern.



Nu fattas bara lite pelargoner och annat grönt så är det bara att njuta sen.
Jag törs tyvärr inte plocka ut mina växter än, då fryser de säkert för mig.

Ha en trevlig vecka!

Kramar / Ann

7 kommentarer:

  1. Härligt när temperaturen stiger så att det blir verandaväder igen. Och så fint du har det och gamla saker och möbler gillar jag. Här är verandan ett förråd, än så länge. Jag ser att du också har ett stort slagbord, det är bra när det blir många runt bordet.
    Med tanke på utsikten kan jag inte avgöra om din veranda ligger på övre eller nedre botten. I natt var det kallt så det vi får vänta med det gröna.

    Önskar dig också en fin vecka!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cia!
      Huset som verandan är byggt mot är vårt gamla sommarkök som är byggt i sutteräng med en stor matkällare under. Verandan är i markplan på den gavel som dörren är och ca 1.50 m ovanför marken på andra gaveln. Jag förstår att det kan bli lite förvirrande på bild. Du får väl komma och hälsa på när du har vägarna förbi så du får se det "på riktigt"!
      Kramar, Ann

      Radera
  2. Ja verkligen en härlig helg. Här har det visserligen blåst en del så bakom rutan har vi njutit. Verandor är mysiga, snart får jag sitta på min också läääängtar till det. kalla nätter varnar de för så växterna få allt vara inne ett tag till även här.
    Ha en fin och skön vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig veranda! Jag håller med om att det är finast med gamla saker i en gammal miljö och ni har verkligen hittat fina detaljer!Jag förstår att ni tillbringar mycket tid där!
    20 grader! Du det var varmt! Härligt!
    Jag hoppas solen fortsätter värma de närmaste dagarna!

    Ha det gott!
    Kram ♡
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig veranda !...och den grå väggen gillar jag...lite drivveds liknande ;)
    Måste vara mysig att sitta där och njuta av våren och sommaren...
    Trevlig helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Vackra din veranda, det finns många vackra föremål och interesanti. Mycket ljus gör amcora mer våren! De gamla glas kylare är verkligen mycket vacker. Jag älskar dem. Bra start på våren och ren luft. Goda anteckningar Lina

    SvaraRadera
  6. Man kom ju hem till en vecka med underbart vårväder men tyvärr har allergin nu blommat upp rejält så man känner sig inte så pigger precis, ha det gott så höres vi, kram VIOLA

    SvaraRadera