torsdag 19 februari 2015

Växtkraft

Vilken lycka det är när man tagit in sina torra, gamla pelargoner från vintervilan i garaget 
och de på bara någon vecka skjuter nya skott.
Otroligt vilken kraft det finns i dessa små plantor och de växer verkligen så det knakar.
Så småningom får de flytta ut på verandan.



Lökväxter är ju en annan favorit så här års.
Först inne på köksbordet och snart, snart ute i trädgården...



Äppelträden har fått namnskyltar så att jag kan hålla reda på alla sorter.
Än så länge vilar de men om 2-3 månader är det nog fullt med äppelblommor.


Jag undrar just vad vi får för äppelskörd i år...

Trevlig helg på er alla, oj vad veckorna rusar på!

Kram / Ann

9 kommentarer:

  1. Jaa veckorna går så jädrans fort...nästan läskigt tycker jag....och visst är det roligt när växterna börjar "spira" ;))
    Trevlig helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Jag hade en enda sparad pelargon från sommaren,
    gjorde misstaget och ställa den i makens datarum.
    Han har klippt ner den rätt rejält, men det börjar
    komma små små blad nu. Men inte alls så fint
    som på dina.
    Ha en bra helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Det är smart att ha skyltar på äppelträden för hur lätt glömmer man inte vilken sort som står i trädgården. Dina pelargoner verkar ligga i startgroparna, och så kraftiga! Äntligen ska jag köpa krukväxter nu när jag har fått fönsterbrädor. Men jag måste också lära mig att sköta om dem och inte glömma bort vattningen.
    Då önskar jag dig också en trevlig helg!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder mamma :*
    Hoppas på lite mer vårkänslor när jag kommer hem i Mars!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman! Det är tur för mig att jag har en expert att få ärva kameror efter!
      Ja, när du kommer hem är nog våren en bit på väg hoppas jag.
      Puss, mamsen❤️

      Radera
  5. Inget är som pelargoner som börjar skjuta skott efter vintervilan! I år har jag inga övervintrare pga flytten och saknar dem. Men snart får jag köpa mig några sticklingar! Tänk att du har olika äppelträd med fina namnskyltar...

    Skön helg till dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara vårtecken att glädjas över !
    När man tar fram sina pelargoner från vintervilan, då vet man att det närmar sej...
    Vilken lycka att ha fruktträd på tomten ! - Tyvärr hat vi haft otur med våra äppelträd, som drabbats av både sjukdomar och gnagare.
    Ha det gott och en trevlig helg önskar jag dej !
    Kram / Anneli


    SvaraRadera
  7. Ohh vad det suger av längtan i kropp och själ när jag ser dina bilder men snart är vi där
    Ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  8. Vad smart att göra namnskyltar på träden. Det är ju dekorativt också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera