torsdag 8 januari 2015

Soffmys

Jag lovade ju en bild på min guldram när den hittat sin plats.
Nu har den hamnat här på min gamla kista och där får den stanna i alla fall ett tag framöver.


 Tavlan på hyllan ovanför är en lysningstavla till min farfars far och mor
som de fick den 11 september år 1892 innan de gifte sig.
Det är kul att den är intakt och bevarad.

Nu ska jag sjunka ner i soffan en stund och bara ha det bra.



Redan fredag imorgon och slut på första veckan efter ledigheten.
Tiden går verkligen fort.

Trevlig helg på er!

Kramar / Ann


3 kommentarer:

  1. Det är en pampig ram. du kanske ska sätta ett spegelglas i den ...Ser att du har en till sån ram, förr hade man brudkorten i såna ramar kanske skulle va nåt hihih.
    Det är alltid skoj att ha saker kvar från förr. Det värdesätter man inte så mycket som ung.
    Ha det så gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Där passar den fina ramen jättebra och samlingen av ljusstakar förstärker det hela. Men vilken fin lysningstavla och att den tillhör din släkt, då blir det något extra. En sak med proveniens som de säger på Antikrundan.
    Ha det bra!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera