måndag 8 december 2014

Lilla bocken och lite större bocken

Idag fick den lilla granen som står i matsalen lite "kläder".



Förra året var det silver som tema, men i år fick det bli halm.


Lilla julbocken.
 

Den lite större fick jag som 15-åring av en tant som gjorde den till mig och
 jag är glad att jag fortfarande har den kvar.



Ljushållarna fanns här i huset när vi flyttade in och granen blir komplett med lite änglahår.
Nu är det bara granen som ska stå i salen kvar och den tar jag in till 4:e advent!

Kram, kram / Ann

4 kommentarer:

  1. Fint det är med halm. Det är nog inte förrän man blir äldre som det är viktigt med det man fick som liten. Det gäller att spara till barnen blir stora.
    Ha en skön vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig, Meta! För mig har det blivit viktigare med gamla saker än med nya. Jag tycker att de gamla har mer själ och charm på nåt sätt. Hoppas att du också har det bra!
      Kram, Ann

      Radera
  2. Här hänger halmdekorationerna med år från år. Och tänk att de håller!
    I förrgår var jag på en mysig julmarknad med just gamla hederliga julgranshängen och vissa i ny tappning. Om du har Fb, kolla gärna på 1862!

    Kramar /Cia

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog det mest hållbara julpynt som finns trots att det har några år på nacken. Vilket fint ställe du tipsade om, dit får man nog ta sig en tur någon dag! Kul med nya utflyktsmål!
      Kram, Ann

      Radera